Ik zit alweer op de helft van mijn tijd hier - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rachel Werd - WaarBenJij.nu Ik zit alweer op de helft van mijn tijd hier - Reisverslag uit Porvoo, Finland van Rachel Werd - WaarBenJij.nu

Ik zit alweer op de helft van mijn tijd hier

Blijf op de hoogte en volg Rachel

27 Oktober 2014 | Finland, Porvoo

St. Petersburg is een geweldige stad, nooit gedacht dat ik dat zal denken over Rusland. Vorige week vrijdag ben ik namelijk naar St. Petersburg gegaan met een cruiseschip. We vertrokken om 18:00 vanuit Helsinki en kwamen zaterdag ochtend om 9:00 aan in St. Petersburg. In totaal was ik maar drie hele dagen in St. Petersburg maar ik heb zoveel kunnen zien in St. Petersburg, van de Hermitage tot the Church of savior on spilled blood. Gewinkeld op Nevsky Prospekt en wezen stappen in twee clubs. . Ik had niet het idee dat ik in Rusland liep. En ik heb zelfs gehoord dat de oprichter van de St. Petersburg, Peter the Great, de stad wilde laten lijken op Amsterdam. Het taxi systeem in Rusland is wel raar want iedere auto kan een taxi zijn en daarom is het heel goedkoop, dat was wel fijn. Een nadeel is dat bijna niemand in St. Petersburg goed engels spreekt. Maar alle winkels die je maar kan bedenken hebben ze in de stad en als je in de shoppingmalls loopt heb je het idee dat je in Amerika loopt, heel gek! Maar ik ben echt heel erg onder de indruk van deze stad en raad het ook aan iedereen aan om hier een keer heen te gaan. St. Petersburg heeft een heel groot aanbod aan cultuur en ik heb nog nooit een stad gezien die zo mooi is. Ik zie het als een mooie kans dat ik dit heb kunnen doen.

Afgelopen donderdag zijn mijn lieve vriendinnen Ezra, Loes en Hilde naar Finland gekomen. Ik heb echt vier top dagen met ze gehad en veel gelachen! We hebben wat sightseeing in Helsinki en Porvoo gedaan, wezen stappen in de Aussiebar in Helsinki en veel lekker gegeten en gedronken. Ik vond het echt leuk dat ze ook hebben kunnen zien waar ik nu woon en dat ze Lisa en Maike hebben ontmoet. En die gekke meiden hadden 3 kilo perpernoten, likeur 43, chocolade en veel meer voor me meegenomen, dat geeft toch nog een beetje een Nederlands gevoel haha. Het was echt jammer dat ze gister weer naar huis moesten en hier weer alleen te blijven.

De afgelopen weken heb ik veel deadlines van school gehad en nu wordt het weer wat rustiger. Heb al een aantal cijfers terug en mijn laagste cijfer is een 4. Het cijfersysteem is anders dan in Nederland want het hoogste cijfer wat je kan halen is een 5.

Het wordt nu wel echt koud in Finland, het heeft zelfs al een aantal keer licht gesneeuwd en er zijn tempraturen onder de min. Vorig weekend toen het in Nederland 24 graden was, was het hier aan het vriezen , verschil moet er zijn! En ik heb zelfs een ski pak gekocht, dus laat de winter maar komen!

And last but not least: Ik heb een tattoage laten zetten op mijn voet, het is de wereldkaart. Ik wilde deze tattoo al een lange tijd en vond het hier in Finland een mooie gelegenheid. En een klein beetje als aandenken aan mijn goede tijd hier.

  • 28 Oktober 2014 - 00:47

    Yf:

    Lieve Rachel,

    Al je verslagen gelezen, en wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt!
    Wat bijzonder, zelfs Rusland gezien!
    Geniet lekker meid!

    Liefs en groetjes van Jos & mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 3661

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 31 December 2014

Studeren in Finland

Landen bezocht: